Op hoogte in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Familie Klein - WaarBenJij.nu Op hoogte in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Familie Klein - WaarBenJij.nu

Op hoogte in Cusco

Door: Titus

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Mei 2014 | Peru, Cuzco

Na 2 dagen Lima, weer per vliegtuig vertrokken naar Cusco. In Lima zelf de 2e dag diverse dingen bekeken. Vlak bij ons hostel de eerst de Kathedraal van Lima bezocht en daarna met een taxi naar het strand. De taxi’s, die kosten hier nauwelijks wat, dus maar lekker decadent. Nou gelukkig maar, want het was nog wel een kilometer of 10, dus dat was nog een beste wandeling geworden. Bij het park Miraflores uitgezet en vanaf daar een prachtig uitzicht op de Pacific Ocean. Bij een supermarkt een paar broodjes wat beleg en fruit gekocht en in het park heerlijk gepicknickt. Toen naar de zee. Geweldige golven, dus er waren veel surfers. Mooi om te zien. Een beetje pootje baden, ff lekker in de zon liggen (en lekker rood worden) en vervolgens weer terug richting place de Lima, en naar ons Hostel. ’S Avonds was er nog een bruiloft in de Kathedraal, dus gauw binnen maar een paar foto’s geschoten. Aansluitend aan die bruiloft was er bij ons hostel in de buurt kennelijk het feest, want er was lifemuziek tot een uur of 4. Lekker als je toch nauwelijks kunt slapen . Om half 8 stond er netjes een taxi klaar om ons weer naar het vliegveld te brengen voor de vlucht naar Cusco. 10 uur vertrekt daar het vliegtuig. Wel lekker hoor als je zo wordt gereden voor nog geen 2,50 pp. Bij het inchecken was het erg druk en het was spannend of we wel op tijd bij het boarden zouden zijn. Gewoon aansluiten in de rij maakte dat we uiteindelijk toch nog netjes op tijd in het vliegtuig zaten. De vlucht duurde amper een uur. Wat een prachtig uitzicht vanuit het vliegtuig op Cusco. Cusco ligt echt in de bergen op 3300 meter, zo mooi om dat vanuit de lucht ook te zien. Helaas zat Marloes met het fototoestel aan de kant waar het uitzicht het minst was, maar ja we kunnen nog foto’s genoeg maken. Op naar ons Hostel. Nou dat was echt een succes. Ergens tegen de berg op een klein hostel waar we ontvangen werden door twee honden en een klein vrouwtje die er niet uit zag. Eenmaal op onze kamers hadden we iets van, gelukkig zitten we hier maar 2 dagen. Het stonk er, het was vies, klein en muf. Wij hadden nog een redelijke kamer met een openslaand raam, maar Sandra en Karel zaten echt in een stinkhok waar geen raam in zat. Smerige bedden met nog smeriger dekens. Snel maar naar buiten dus en ergens iets drinken. We hadden allen wat last van de hoogte, dus op aanraden van velen die we gesproken hebben voor onze reis, thee met cocablaadjes drinken. Dat helpt tegen de hoogteziekte en dan kom je tot rust. Van daaruit naar een cocamuseum. Best indrukwekkend wat we daar zagen. De goede kant van de coca bladeren, die in thee, snoepjes, koekjes en noga verwerkt wordt, maar ook de slechte kant van de verslavende cocaïne die uiteindelijk van de cocabladeren gemaakt kan worden. Daar was ook heel goed uitgebeeld hoe die verslaving vele levens geruïneerd heeft, o.a. ook dat van Freddy Mercury en Amy Winehouse. Na het museum terug naar het hostel, want het wordt kouder en het ziet er naar uit dat het gaat regenen en onweren. Dat klopte dus ook want we waren net binnen en de hel brak los. Er brak ook een andere hel los, want Marloes kwam binnen en zag dat de gastvrouw en de hond samen zichzelf lekker aan het vlooien waren. Sandra had al de hele tijd last van jeuk en toen Marloes vertelde wat ze zag, hadden we allemaal jeuk. Daar kwam nog bij dat er een aantal junks binnen kwamen, dus onze keuze was gauw gemaakt. We zoeken wat anders. Op internet wat gevonden, 25 euro annuleringskosten betaald en op naar een ander hostel wat veel schoner, maar ook veel leuker leek en toen we er aankwamen ook bleek. Wat een verademing, een schone 4 persoons kamer met schone bedden. Hier kunnen we dus rustig blijven. Morgen krijgen we uitleg over onze trekking naar de MachuPichu met de mensen van Sats Peru die deze trekking verzorgen. We hebben er veel zin in. Vanavond heerlijk gegeten in een restaurant die de jongen van ons super hostel ons gewezen had en dan straks maar op tijd naar bed. We zijn toch allemaal wel een beetje wiebelig van de hoogte, maar dat wisten we van tevoren. Een goede nachtrust zal best wel helpen denken we. Nog een boompje kaarten en dan erin dus maar. Ik ga kijken of ik nog wat foto’s op de site kan zetten. Tot schrijfs.

• 05 Mei 2014 - 09:30

Maria En Wim:

wij volgen jullie reisverslag met veel interesse. beeldend geschreven en dat is ook een kunst!
    liefs uit de meern

• 05 Mei 2014 - 11:10

Ellen, Richard, Luuk En Senna:

Wat heerlijk geschreven, net of je er even bij bent geweest. Fantastisch het voorval van het samen vlooien, ach jee wat een gebeurtenis daar hahaha. Ik kreeg er ook jeuk van toen ik het las :-)

Geniet lekker samen, even bij komen weer en dan weer op naar het volgende.
    Liefs voor jullie !!

• 05 Mei 2014 - 11:47

Freek:

Klinkt allemaal erg avontuurlijk! Geniet van de trekking en het vieren van mama haar verjaardag!

• 05 Mei 2014 - 18:14

Joke R. :

Als jullie een andere slaapplek gaan zoeken, dan moet er echt iets aan de hand zijn, want jullie zijn bepaald niet kieskeurig:). Maar wel weer een mooi avontuur rijker. Ik wens jullie de komende tijd nog heel veel gezellige, fijne en goede overnachtingen toe. Liefs ook voor Karel en Sandra.

• 05 Mei 2014 - 21:10

Franca:

weet je, ondanks de "kriebels" die ik krijg na het lezen, vind ik het helemaal geweldig om jullie te volgen.
    Ik surf over het internet zodat ik jullie goed kan volgen en volgens mij gaan jullie de zgn Inca Trail doen, is het niet? Hoe dan ook, heel veel plezier hierbij en echt, ik vind jullie wel heel stoer :) x

• 05 Mei 2014 - 23:37

Guus:

Hee Marloes en Titus, dat is pas reizen... :-) Ga zo door!
    Guus

• 06 Mei 2014 - 09:38

Katrien:

Vanuit Frankrijk schreef ik gisteren: leef met jullie mee, maar lijkt niet verstuurd. Maar ik leef en geniet dus ook met jullie mee. Weg met de vlooien en leve de berg (niet vallen). Benieuwd naar t volgende bericht! Blijven jullie vooral genieten. X. Katrien

• 07 Mei 2014 - 16:01

Marga:

Hallo Titus en Marloes, Nou, dat zijn de reisverhalen, he! Ik kan me er al een levendige voorstelling van maken. Wat een prachtige foto's ook.
    Cocabladeren tegen de hoogteziekte, hoe voelde dat? Wij kregen van de GGD te horen, dat je beter geen alkohol kunt gebruiken, dus nuchter blijven...
    Veel plezier!

• 08 Mei 2014 - 00:27

Karin & Gerard:

Hoi allemaal en in het bijzonder Marloes want .... in het land waar je 50 jaar geleden ter aarde bent geworpen ben je NU jarig. Van harte gefeliciteerd en geniet van deze bijzondere dag. We volgen jullie verslagen. De groeten aan iedereen. Kussssss Karin & Gerard

• 08 Mei 2014 - 13:55

Lucas En Marjolein:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Maloes van harte gefeliciteerd!!

Groetjes Lucas en Marjolein

• 08 Mei 2014 - 22:08

Erna En Bert:

Hallo allemaal, leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken, we hebben op internet foto’s gezien waar jullie zijn, geweldig mooi!
    Marloes welkom bij de club van 50+, van harte gefeliciteerd.

Groetjes Erna + Bert

• 08 Mei 2014 - 22:28

Jop:

een beetje ongemak hoort bij reizen he...anders beleef je het niet.
    Nou Marloes, ik neem zo maar aan dat je een bijzondere verjaardag op hoogte heb gevierd. Ik neem aan dat je Sara over de toppen hebt zien lopen maar voor bent gebleven. Op de volgende 50 dan maar! en heel veel plezier daar.
    Groetjes
    Jop

• 08 Mei 2014 - 23:15

Joke Rensink:

Lieve Marloes, van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag. Nog heel veel gezonde en fijne jaren. Liefs Jan en Joke

• 10 Mei 2014 - 21:11

Fam De Groot:

Haa Titus en Marloes,
    Sjonge, klinkt mooi en interessant allemaal!
    En Marloes: (nog) gefeliciteerd met je 50e verjaardag!
    We gokken dat je nu op de top van de MachuPichu staat....
    Groetjes, Majorie en Erik

• 12 Mei 2014 - 12:12

Jellie H:

Leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen. Hield ook zo'n site bij toen ik in NZ en Australie zat. Nogmaals veel plezier!!! Groetjes, Jellie

• 12 Mei 2014 - 20:09

Katrien:

Weer terug vanuit Frankrijk zie ik dat mijn felicitatie op de 8ste niet is aangekomen, althans niet onder dit jongste bericht. Nou ja, ga ervan uit dat het een mooie en bijzondere dag is geweest, hoop dat het in ieder geval ook. En dat het nog steeds mooi en bijzonder is daar. Zeker geen internet? Alleen maar goed teken, want nog ongerept, haha... Heb het goed in ieder geval en zie uit naar nieuwe berichten om in gedachten mee te reizen. Liefs! Katrien