Aangekomen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Familie Klein - WaarBenJij.nu Aangekomen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Familie Klein - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Lima

Door: Titus

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Mei 2014 | Peru, Lima

Daar zijn we dan, aangekomen in Lima. Na een goede reis die begon dat Evie ons en Sandra en Karel in Dieren op het station had afgezet. Zonder vertragingen met de trein naar Schiphol. Vervolgens de bagage gedropt en op tijd inchecken. De KLM is behoorlijk punctueel en precies op tijd 12.30 vertrokken we naar Lima. In het vliegtuig goed verzorgt met 2 warme en 1 koude maaltijd. De vlucht was erg rustig, ongeveer 2 uur voor aankomst een heel klein beetje turbulentie, maar dat mag geen naam hebben. Oootk weer netjes op tijd, na 12,5 uur vliegen landen we in Lima. 6 uur plaatselijke tijd, 7 uur vroeger dan in Nederland. (Nederlandse tijd 01.00 uur dus). Door de douane ging vrij vlot, in het vliegtuig hadden we al diverse formulieren ingevuld, stempels in het paspoort, nog een paar extra formaliteiten invullen en door naar onze bagage. Ook dat ging lekker vlot. Vervolgens natuurlijk op jacht naar een bank voor de Peruaanse Sol. Uiteraard komen de taxibedrijven al op ons af en we regelen een taxi naar ons Hostel "Santa Rosa". Prijs tevoren afgesproken (hadden we al geleerd via internet) en op weg. Je raad het al, 6 rijen dik auto's, een beetje toeteren, een beetje knipperen, rechts inhalen om vervolgens direct daarna links af te gaan, of andersom. Aangekomen in de binnenstad reden we over een prachtig plein, met een kathedraal, paleis en het gemeentehuis. Vandaag maar eens beter gaan bekijken dus.Ons Hostel ligt er zo'n 300 meer vandaan. Aangekomen in ons Hostel, een leuk oud Hostel met een hele aardige mevrouw die ons na het inschrijven naar onze kamer bracht. Een leuke dubbele kamer waar we met ons 4-en prima kunnen vertoeven. Daarna eventjes naar het plein gelopen nog een biertje gedronken en toen maar eens naar bed. Plaatselijke tijd 22.00 uur (biologische klok nog op 05.00 uur). Heerlijk geslapen en nu dus op verkenning Lima in. Het is nog lekker vroeg dus tijd genoeg om de stad eens te gaan verkennen. Terwijl ik dit schrijf horen we een gezang op straat en komt er een processie voorbij. Daar hadden we al iets over gelezen, maar waarover het gaat weten we niet. Het was een kleine processie, leuk om te zien. Uiteraard zoals een echte Hollandse vakantieganger betaamd, foto's ervan gemaakt, dus ik zal kijken of ik die in het dagboek kan krijgen. Nu op naar een ontbijtje. Tot schrijfs.

• 04 Mei 2014 - 22:38

Marga:

Hallo Titus en Marloes, Ik lees nu pas de verslagen, kon het eerst niet vinden...
    Fijn, dat de vlucht zo goed verlopen is! Ik lees het natuurlijk met grote belangstelling, want wij mogen 23 juni he.
    Marloes, kan je al een beetje Spaans spreken daar? Of verstaan ze allemaal Engels? En hoe is het weer daar? Op mijn mobiel staat Arequipa altijd op voor max 22 graden, maar nog nooit gezien dat dat gehaald werd, meestal 14 graden...
    Ik hoop, dat jullie het wat warmer hebben. Nou, genieten van alles om je heen met coca en cerveza!

• 08 Mei 2014 - 23:37

Katrien:

Lieve Marloes, volgens mij ben je vandaag jarig, toch? Weet niet of je dit op de juiste dag leest maar wens je in ieder geval heel veel geluk en gezondheid en liefde en avontuur en mooi weer en een fijne vakantie en veel vriendschappen en rijkdom (vooruit, waarom niet) en eigenlijk echt alles wat je maar kunt wensen! Voor jou, met Titus en de jonkies en verder iedereen om je heen die je lief is! En voor nu nog liefs erbij en geniet van jullie spannende tocht daar. Katrien