Het eiland Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu Het eiland Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu

Het eiland Koh Samui

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

Gisteren een hele dag met een auto met chauffeur/gids het eiland Koh Samui bekeken. We begonnen bij een uitkijkpunt vanwaar we het strand van Chaweng Dee (waaraan ons hotel is gelegen) in zijn geheel konden overzien. Onze gids vertelde dat het strand 7 kilometer lang is, het langste strand van het eiland. Langs dit hele strand woonde vroeger vissers, maar zijn momenteel alleen nog maar hotels en resorts te vinden. Vervolgens zijn we naar een bos gegaan waar kokosnotenpalmen stonden. De kokosnoten en de visserij waren vroeger de enige twee inkomstenbronnen van dit eiland. Daar kregen we te zien hoe een aap de kokosnoten uit de boom plukte. Hijging in een tak hangen en draaide de noot net zo lang totdat hij viel. Zo plukten de apen er 500 op een dag. Momenteel worden de apen alleen nog maar voor de show gebruikt om veel geld mee te verdienen. Deze aap had het nog redelijk goed, maar ze worden ook misbruikt hebben we begrepen.
Vervolgens zijn we naar een van de twee grote watervallen op het eiland gegaan, waar we heerlijk in het frisse water konden zwemmen en ons net als op de Fa reclame konden douchen. Helaas kan ik hier geen foto's op de site plaatsen (ouwe meuk deze computers). Vervolgens naar een stadje waar we konden eten en shoppen. Je moet overal handelen. Er is van alles te koop. Op een marktje mooie foto's voor mijn werk gemaakt. Als je ziet hoe ze hier slachten en vlees uitsnijden, lust je niet zo gauw meer wat. Daarna naar de Big Boeddha van het eiland en de Happy Boeddha. Eigelijk zijn ze net hetzelfde als in Bangkok. Vervolgens via een leuke route weer terug naar het hotel. Wij vinden het eiland niet zo mooi als Koh Tao en het is echt super toeristisch. 'S avonds zijn de kids ook bij Mac Donalds wezen eten, terwijl wij een eindje van de toeristische boulevard een heerlijk Thais restaurantje hadden gevonden. Dat was erg leuk, lekker en sfeervol. Vandaag weer een luie dag. Vanmorgenvroeg regende het pijpenstelen, maar nu 5 uur 's middags is het weer stralend weer. Gewoon weer rond de 35 graden. Morgenvroeg gaan we weer terug naar Koh Tao, zodat Anne haar duikbrevet kan afmaken. Daarna weer naar Bangkok en dan naar het noorden. De berichten zullen dan weer volgen.

groeten De Kleintjes

• 27 Juli 2007 - 10:41

Sandra:

Lieve allemaal, heerlijk om nog steeds met jullie mee te reizen. Anne ik bewonder je moed en doorzettingsvermogen. Ik ga ervan uit dat het lukt! Wij zijn gisten op de verjaardag van D en N zonder D wezen waterskieeen in Braamt. Wat een lol hebben we gehad en ik heb tot sávonds laat de adrenaline door mijn lijf gevoelt. Nu echter flink spierpijn. Anouk kwam zelfs eerder uit bed omdat ze niet meer kon liggen vanwege de sppierpijn. Karel is vandaag weer begonnen met werken en ik begin morgen weer. Vanavond gaan Ka en ik ballonvaaren, verheug me nu al op de champagne
    Liefs Sandra

• 27 Juli 2007 - 15:56

Peking Eend:

Hallo kanjers,
    Geweldig Anne dat je er voor gaat. Gaat allemaal goed komen. Jullie berichten zo lezend bekruipt mij een gevoel van"wil ik ook".Het zal allemaal wel een bijzondere ervaring zijn.
    Marloes ben blij dat we geruild hebben, je zou nu maar vakantie hebben in Nederland.
    Geniet van al het moois wat jullie zien en nog tegen gaan komen.
    Dikke knuffel.

• 28 Juli 2007 - 09:53

Katrien:

Hallo Ann/lle(n), ga voor 't brevet, goed van je; en geniet nog heel veel van al het moois en bijzonders daar. Dank voor het verslag! X. K.

• 31 Juli 2007 - 02:35

Femmie:

Geweldig om zo mee te mogen genieten van jullie belevenissen. Nog veel plezier nog en hartelijke groet.

• 01 Augustus 2007 - 15:25

Fiëra:

Goed om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben in mijn geboorteland, maar dat kan natuurlijk ook niet anders ;-)

Geniet ervan!!