Na onze duikervaringen weer verkassen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu Na onze duikervaringen weer verkassen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu

Na onze duikervaringen weer verkassen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Als ik dit schrijf is het hier rond half elf 's ochtends. Jullie liggen dan waarschijnlijk nog lekker te slapen.
Na een paar dagen duikervaringen te hebben opgedaan, gaan we vandaag weer verkassen naar een ander eiland Koh Samui.
Het duiken was echt super. Joost en Freek hebben hun open water brevet gehaald. Marloes heeft haar proefduik prima doorstaan en overweegt in Holland ook een brevet te gaan halen. Anne kreeg het klaren niet rond, maar niet getreurd, we gaan speciaal voor haar weer terug, zodat zij haar wens toch kan voltooien. Ze wil haar brevet zo graag halen. Evie daarentegen vind het duiken maar niks en is dan ook maar gestopt.
Ikzelf heb prachtige duikervaringen opgedaan. Wat een mooi koraal en mooie gekleurde vissen. Gewoon teveel om op te noemen. Ik heb 8 duiken gemaakt. Zeer bijzonder was de ontmoeting met twee grote zeeschilpadden onderwater op een van mijn eerste duiken. Maar het echte bijzondere was toch wel de ontmoeting met haaien. Gisterenmorgen een speciale diepduik (rond de 35 a 40 meter) gemaakt en daar 3 rifhaaien van rond de 2,5 a 3 meter rondom ons gehad. Ik heb er een kunnen lokken op zo'n 2 meter. Ik kon hem bijna aanraken. Geweldig en toch ook angstaanjagend. Als we terug gaan ga ik opnieuw met een divemaster de diepte in om hopelijk ook walvishaaien te zien. Die moeten daar veel zitten. deze zijn tussen de 10 en 20 meter groot (eten alleen plankton dus zijn niet gevaarlijk). Verder is Koh Tao een mooi eiland met veel idillische bounty plekjes. Heerlijk genieten daar. Veel leuke internationale mensen ontmoet die allerlei wereldse verhalen te vertellen hebben. Gewoon teveel om op te noemen.
Joost gaat nu ook nog wat van zijn duikervaringen opschrijven. Zo gauw er weer tijd is, schrijven we weer over Koh Samui.
groeten van de Kleintjes uut Thailand.

  • 24 Juli 2007 - 10:26

    Litjens:

    Goh Titus, wat lijkt me dat mooi zo onder water. Al die prachtige dieren en dat koraal. Die walvishaaien lijken me helemaal super.
    Zelf zitten we hier qua weer ook zowat onder water, met een enkele opklaring tussendoor.
    Dit houdt ons ook nog steeds thuis!
    Veel groetjes en blijf genieten.

  • 24 Juli 2007 - 16:08

    Maria En Wim:

    Geweldig, dat duiken. En Anne haalt het de volgende keer vast ook.
    In onze tuin kun je ook al bijna duiken!(de kippen dan)
    ook nu weer de groeten van iedereen.
    Maria.

  • 24 Juli 2007 - 18:19

    Els:

    helemaal geweldig wat ik zoal lees, wat een ervaringen! heel leuk om zo mee te reizen. ik vind toch wel dat die kleintjes grootse dingen doen!

  • 24 Juli 2007 - 19:12

    Bengel:

    Geweldige ervaring dat duiken met goed zicht dat zal straks in Nederland weer tegen vallen, geweldig van Freek en Joost, maar Anne gaat het de volgende keer ook vast lukken, alvast succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Aan het voorbereiden voor onze reis naar Peru en Bolivia.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 15382

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Rondreis door Peru en Bolivia

16 Juli 2007 - 13 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: