4e dag van onze reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu 4e dag van onze reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu

4e dag van onze reis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

Hier dan een verslag van de 3e en 4e dag van onze reis. Gisteren een prachtige rondtocht door Bangkok gehad. Met een Tuk tuk een groot deel van de stad door. Het was Boeda dag dus iedereen had veel tijd. Zomaar een man op straat met een geel shirt (dat had bijna iedereen het is de kleur van het Boeda geloof) vertelde ons wat die dag inhield en tekende op onze kaart aan waar we naar toe moesten. Ook vertelde hij welke tuk tuks we moesten nemen, omdat die van de gemeente zijn en die brengen je dan voor heel weinig de hele dag overal rond zei hij. Uiteindelijk dus twee van die yellow (ja ook geel) geregeld. Die hebben ons dus ook de hele dag voor 50 eurocent per karretje de stad door gereden. Bijna niet te geloven. Die twee wachten overal op ons en brachten ons van plek naar plek. Veel boeda gezien. Begonnen bij de grote Boeda, Deze brengt volgens zeggen veel geluk. Die Boeda is ongeveer 20 meter hoog en helemaal van bladgoud. Prachtig om te zien. Daar een paar vogeltjes gekocht (zielig 5 vogeltjes in een piepklein kooitje) losgelaten. Volgens de Tai brengt dat geluk. Vervolgens naar de liggende staande en zittende Boeda en nog veel meer tempels. Uiteindelijk kwam het addertje. Ze brachten ons op het laatst naar drie winkels waar diverse Tai ons van alles probeerde aan te smeren. Ze hadden echter al gauw in de gaten dat ze niet zo veel aan ons konden verdienen. Wel laten we voor Freek een pak, voor Evie een jurk, voor Anne en mij een jasje maken. Dat wilden we allen graag en dat hebben we dus maar geregeld, voor een bedrag waar je in N. Voor die tuk tuk chauffeurs maakte dat niet uit. Per winkel waar ze ons brachten kregen ze een coupon om benzine te kunnen tanken. Voor hun was de dag dus goed. Ondanks die winkels gewoon een fantastische dag gehad.
Daarna heerlijk op straat gegeten en om zes uur werden we door een busje van het Viengtai hotel (daar hebben we onze volgende trip geregeld op advies van Jop)naar het station gebracht. Om half acht met de nachttrein naar Chumpon. Het begin van de rit was leuk. Veel verschillende mensen in de trein gesproken Engelsen, Fransen, Tai een Fin en ook Hollanders. Rond negen uur werd het bed opgemaakt en moest het stil zijn. In het begin ging het slapen niet zo goed (de kids vonden het meer een nachtmerrie dan een nachttrein), maar later ging dat veel beter. De trein zou rond vier uur snachts in Chumpon zijn, maar (wat we ook al van Jop wisten) de trein had meer dan een uur vertraging. Om kwart over vijf dus in chumpon. Daarnaachter op zon pick up busje met zijn tienen naar een bus gebracht. Daarna naar de boor, een katamaran waar ongeveer 200 man op gingen. Na anderhalf uur aangekomen op Koh Tao. Vandaar weer op een pick-up naar ons resort. Spullen uitladen en inschrijven voor de duikcursus. De kinderen zijn vanmiddag gelijk begonnen met de theorielessen en de eerste examens. Een zware kluif alles in het Engels (wel een Nederlands boek) maar zelfs Joost kon het prima volgen en had maar twee fouten in zijn proefexamen. Morgenvroeg om half acht gaan ze verder (vakantie noemen ze dat). Marloes en ik hebben vanmiddag heerlijk op het eiland gelopen. Echt genieten. Nog net geen Bounty eiland, maar het heeft er al veel van weg. Ikzelf ga morgen ook de zee op voor minimaal twee duiken, maar vermoedelijk worden dat er 3 of 4. En ja, Marloes heeft haar eerste angst overwonnen en gaat overmorgen ook mee voor een proefles naar 8 meter diepte. Ik ga er nu mee stoppen, want mijn internettijd zit er bijna op. Probeer ook wat fototjes te plaatsen.
Tot het volgende verslag.
groeten van de genietende Kleintjes.

• 20 Juli 2007 - 14:45

Liesbeth:

Leuk Titus, je dagelijkse update! Goed dat jullie die kleren hebben gekocht, die mensen moeten toch ook wat verdienen, en jullie hebben er plezier van. Geniet, ik ben benieuwd naar het vervolg! Veel groeten voor iedereen, Liesbeth

• 20 Juli 2007 - 14:46

Karel :

Ha Luitjes,
    Klinkt echt allemaal als muziek in mijn oren en terwijl ik je mail lees zegt san datik groen wordt van jalouzie, zal wel.
    ik wens jullie allen veel plezier en nog meer onvergetelijke ervaringen (positieve uiteraard) toe.
    xxx karel

• 20 Juli 2007 - 16:00

Katrien:

Leuk, ja, deze blog, zo leuk dat ik jullie ruimte voor 100 foto's en 2 videootjes schenk. Mag je de komende 12 maanden vullen, hihi... Verlaat verjaarskadootje, of zoiets. Zie er naar uit. En ja, geniet inderdaad allen maar zoveel mogelijk. Liefs, Katrien

• 21 Juli 2007 - 08:04

Maria En Wim:

wat moet je hier nu op zeggen.
    Genieten toch!!!
    liefs van maria en de rest.

• 21 Juli 2007 - 10:05

Henry, Carla + Kids:

Hoi de kleintjes,

Leuk om de reisverslagen te volgen, ik hoorde van Bennie H. dat jullie de reisverslagen op internet hebben staan.

nog heel veel plezier.

Groetjes kings van 74

• 22 Juli 2007 - 18:53

Henny Bennie Sjors:

Fijn dat het zo geweldig met jullie gaat en dat jullie het er lekker van nemen. Veel succes met de duikcursus. Een dikke poot van Sjors, hij zit ook bijna achter de computer. Groetjes!

• 22 Juli 2007 - 21:51

Guus:

Ha Titoes & family, ik ben net terug van een zeiltocht, maar gullie zeilt ook lekker daar in de verte - en de diepte in! Heeft Marloes de 8 meter al gehaald?
    Maar al bij al niet gering, supervakantie en tegelijk ook een totaal andere wereld, alle goeds en hou je verhalen klaar... Guus

• 26 Juli 2007 - 19:23

Tonnie En Tiny:

hallo de Kleintjes, fijn om te zien dat jullie zo genieten, wij gaan vannacht 04.00 uur (onze tijd) vertrekken naar Kroatie.
    Alle goeds van de Fam.Eskes.