Lange nekken, grote oren, Laos, Birma - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu Lange nekken, grote oren, Laos, Birma - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu

Lange nekken, grote oren, Laos, Birma

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Augustus 2007 | Thailand, Chiang Mai

Hier weer een berichtje van ons uut Chiang Mai dit keer.
Gisterenmorgen 3 van die scootertjes gehuurd, om Chiang Mai te gaan verkennen. Je had het moeten zien hoe Marloes, normaal scheurend in onze grote bus, lekker zat te stuntelen op dat scootertje. Maar toen ze eenmaal wist hoe het ging, ging de big smile erop en scheuren maar. Freek daarentegen had geweldig schik op dat ding. Het leek net of hij op een Harley zat. De meiden gingen dan ook het liefst bij hem achterop. Ikzelf had een geschakelde scooter. Dat ding liep me hard (ruim boven de 80) Eerst een beetje door de stad gecrossed en toen naar de dierentuin. Je kunt dat een beetje vergelijken met Burgers Bush in het groot. Van alles gezien. Olifanten beren, apen, koala's enz. Ze hebben daar ook twee Panda's. Prachtige dieren zijn dat. De een was toevallig jarig en die zat dus heerlijk te genieten van zijn extra Bamboe.
Daarna nog allerlei mooie gebouwen (lees Boeddha tempels er zijn er ruim 100 in Chiang Mai) bekeken. Uiteraard weer heerlijk gegeten op straat en 's avonds naar de nachtbazaar. Natuurlijk tassen vol gekocht aan allerhande fake voor bijna niets. Heerlijk dat handelen. De Gouden handel is er niets bij.
Vandaag een trip gemaakt naar de gouden driehoek (Hier noemen ze het de gouden Triangel) hete geisers, de langnekken en de mensen met de grote oren/oorbellen. We voelden ons wel een beetje ramptoeristen. Veel in het busje en overal een half uurtje eruit. Bij het drielandenpunt was het wel fantastisch. In zo'n Longtailboot op de Mekhongrivier eerst naar de grote zittende gouden Boeddha die in de rivier precies bij dat drielandenpunt staat. Vervolgens naar een casino in Birma gevaren (of eigelijk gescheurd, die boten gaan wel 60 tot 80 km per uur). Daar mochten we wel heen (in Thailand zijn casino's verboden), maar dan moesten we maar terug zwemmen. Dus alleen maar een foto gemaakt. Toen naar Laos aan de overkant. Daar konden we de boot uit om taxfree te gaan shoppen (alweer). Daar ga je spontaan weer roken. Sloffen sigaretten voor maar 5 euro. Een mooi geweven kleed voor aan de wand gekocht en verder nog allerlei spul. Daarna weer terug naar de overkant waar we heerlijk hebben gegeten. Allerlei gerechten uit de buurt, verukkelijk. Vervolgens weer de bus in en toen over de weg naar een stukje niemandsland tusen Thailand en Birma. En wat was daar, ja je raad het al. Taxfree shoppen. Hier voornamelijk horloge (rolex, Breitling, enz. allemaal hartstikke echt, ahum, ahum) Drie klokjes gekocht voor nog geen 5 euro per stuk. In de bus bleek dat van een de klokjes de batterij al op was en die zijn duurder dan het horloge zelf. Vervolgens weer de bus in naar de langnekvolken en de mensen met de grote oorringen die in de oorlellen zijn verwerkt. Daarwaren ook de kleine vrouwtjes van het Akravolk. Voor de gene die wel eens in de Aziatische landen zijn geweest, dat zijn die kleine vrouwtjes die je op elke markt nalopen met van die kikkers of varkentjes met ribbels op de rug. Daar gaan ze dan met een houtje overheen en dan hoor je dus de hele godganselijke dag Krrr... Krrr... Krrrr... achter je.
En wat konden we daar????
Je raad het al, .... SHOPPEN!!!!!!!
We moeten dus inmiddels al een privejet huren om al onze gekochten spullen mee terug naar huis te nemen.
Moe maar toch wel voldaan nu dan maar achter het internet.
En dan morgen... Op naar de olifanten. Daarvoor zijn we uiteindelijk ook wel een beetje hier. Onze gids (Num) van vandaag heeft ook in het Elephant Nature Park gewerkt en kon ons dan al veel vertellen over wat we gaan zien. We hebben er veel zin in.
Als we daarvan terug zijn, volgt er vast een nieuw bericht.
groetjes van ons allen vanuit het MKZ en Bluetongue vrije Thailand.
(vogelgriep hebben ze hier ook niet meer, want wij eten alle kip op)
De Kleintjes
NB probeer nog wat foto's te plaatsen.

• 04 Augustus 2007 - 20:55

Marga Jansen:

Hallo Marloes, Titus en kids,
    Voor het eerst heb ik jullie berichten nu allemaal gelezen. Leuk, om zo een beetje mee te mogen kijken naar jullie vakantie. Het lijkt me een geweldig land!
    Ik zag dat jullie daar ook gefietst hebben. Iris en ik gaan in Normandie fietsen, via eigenwijzereizen. Die hebben ook routes in . . .Thailand. Houd ik in mijn achterhoofd.
    Anne, wat goed dat je ej duikbrevet gehaald hebt! Over doorzettingsvermogen gesproken. toch kan ik Evie ook goed begrijpen, ik heb ook niks met duiken, zo onder water brr.
    Titus, wat schrijf je onderhoudend!, net zoals je ouwehoert. Oh ja, over vogelgriep gesproken,ik zou nog maar goed van de vakantie genieten, kon nog wel eens druk worden als je weer aan het werk moet. In Engeland is nl MKZ gesignaleerd.
    Nou, voor nu: heel veel plezier nog! goede reis terug straks.
    Groetjes, marga.

• 04 Augustus 2007 - 21:12

Els:

hoi allemaal, hier is het nu ook eindelijk een beetje mooi weer. toch ga ik ook nu naar boven naar de computer om te kijken of er een mailtje is van jullie, geweldig om dit zo mee te maken!!
    ik kijk er elke keer weer naar uit. nog veel plezier.

• 05 Augustus 2007 - 08:49

Sandra Jurriens:

lieve allemaal, wat een avonturen opnieuw door jullie beleefd, ik had graag meegescheurd op de scooters. Titus realiseer jij je hoe makkelijk jij prachtig jullie belevenissen aanhet internet toevertrouwt. Heerlijk lijkt het mij om zo makkelijk te kunnen schrijven. Hier heerst een buikgriep, hoe is het met jullie magen, via al die lokale markten? Liefs Sandra

• 05 Augustus 2007 - 10:11

Maria En Wim:

wat een belevenissen weer.
    groeten uit De Meern

• 05 Augustus 2007 - 10:15

Katrien:

Zeg, zei oudere zus, jullie weten toch dat op schiphol af en toe gecontroleerd wordt op de invoer van fake-artikelen en dat die dan in beslag genomen worden omdat oneigenlijke concurrentie niet mag; ja, nee, ik zeg het alleen maar, opdat jullie niet op je neus (al dan niet met nepbril) kijken als al die volgeshopte tassen bij de douane verdwijnen... En een lief olifantje meeratsen lukt tegenwoordig ook niet meer he, laat staan zo'n schattig wollig koalabeertje, niet doen dus he, gewoon daar laten... Dus nog maar veel genieten en alles in je hoofd en hart opslaan, hah. Doen wij hier ook, nu het eindelijk zomer wordt. Liefs, Katrien

• 05 Augustus 2007 - 13:09

Henry:

Prachtig al die verhalen. Ik denk dat jullie met tassen vol neppers in Nederland terug komen.
    Op het plein is het zeer rustig Bert, Erna en de kids zijn vannacht vertrokken. Wij dachten dat we dat live mee konden maken vanaf de verjaardag van BENNIE maar dat is net niet gelukt. Het is hier warm, vandaag ongeveer 30 graden.

Zaterdag vertrekken wij naar Tsjechie.

Groeten Kings van 74

• 05 Augustus 2007 - 13:46

Carla:

Misschien is de doaune is Dusseldorf minder streng.......
    Wat een heerlijke verhalen!
    Genieten nu eindelijk ook van de zon.
    Tot het volgende verhaal maar weer.

Liefs uit Wenters

• 05 Augustus 2007 - 14:06

De Lampjes:

Geweldig leuk om jullie zo te volgen. We dachten echter dat jullie een beetje in de buurt zouden zitten, maar Laos is een dikke 1000 km van ons vandaan. Zo te zien doen jullie net zo veel indrukken op als wij. En ondernemen jullie ook zo'n beetje alles.
    Rolexen kopen moeten wij echter nog doen.

Vandaag hebben we een tripje met de hernia boot gemaakt. Deze gaat met een rotgang over de zee en maakt gigantische klappen....
    Morgen gaan we duiken!
    Veel plezier nog vanaf ons Bounty Eiland.

• 06 Augustus 2007 - 14:26

Trui:

Ha lieffies!
    Wat een verhalen. Vooral lekker shoppen lees ik... Nee, ik lees ook hele andere dingen. Wat een superreis maken jullie! Je verveelt je vast geen moment. En hebben jullie het met jullie zessen ook goed? Nog niet alles gelezen. We zijn net terug uit fr r en de enorme zooi aan het wegwerken. Ik lees af en toe een berichtje ter pauze ende vermaak. Heb het goed, ik denk dat jullie over een week ook alweer terug gaan?

Liefs, Trui en de rest.
    Heb het goed!

• 07 Augustus 2007 - 07:50

Joke Rensink:

Lieve familie,

Toen we terugkeerden uit Oeganda, dachten we hoe zal het met de Kleintjes zijn. Na het opstarten van de computer konden we het hele verhaal lezen!! Wat mooi dat jullie zoveel leuke dingen samen beleven. Geniet er volop van, want voor je het weet ben je weer in Vorden en is alles gewoon. Geen problemen gehad met de gezondheid? Nog heel veel plezier.

Liefs van ons allen.