Weer terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu Weer terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Klein - WaarBenJij.nu

Weer terug in Bangkok

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

He he, eindelijk weer een berichtje. Nu efkes tijd om wat te schrijven. Het is nu 's avonds half twaalf en we zitten in een heel leuk guesthouse in Bangkok.
Koh Samui verlaten om vanaf daar weer twee dagen Koh Tao te doen. Koh Samui met een iets minder prettig gevoel verlaten, Freek zijn fototoestel gejat en wat probleempjes over een verdwenen badjas. Maar goed dat kon de pret niet drukken. Een mooi Thais rapport over de aangifte en dat van die badjas uiteindelijk ook weer opgelost. Vervolgens weer terug naar Koh Tao. Het voelde daar net of we weer thuis kwamen. We werden hartelijk ontvangen door onze Belgische vrienden. Anne een op een met een Zweedse instructeur gelijk 's middags weer aan het duiken. De volgende dag mooi haar brevet afgerond, super. Met zijn allen 's middags weer op de boot om nog wat fundives en snorkelervaringen op te doen. Ikzelf 's morgens weer tussen de haaien gedoken. Een geweldige ervaring. In de diepte nog wel de contouren van een walvishaai gezien, maar die zwom op ongeveer 50 meter diep en mijn divemaster wilde mij (terecht)niet verder mee nemen dan 35 meter (officieel mag ik met mijn brevet ook maar tot 30 meter, dus we smokkelde al wat). Wel rond de 30 rifhaaien rondom en onder ons. 's middags met Anne Freek en Joost en onze Belgische vriend/divemaster bijna een uur bij het mooiste koraal op ongeveer 10 meter diep gedoken. Geweldig al die verschillende soorten en kleuren. Ook de duizende vissen die daar rondzwemmen, prachtig gewoon.
De volgende dag wilde we weer terug naar Bangkok met de nachttrein, maar dat was absluut onmogelijk. Alles was fully booked. Toen maar de boot en de bus geboekt. Dat was best te doen en zo kwamen we gisterenavond weer aan in Bangkok. Met de tuk-tuk naar het guesthouse waar we nu zijn. Hartstikke leuk hier tussen al die back-packers. Vandaag weer een geweldige ervaring. We hebben gefietst door Bangkok en door een deel van de Klong net buiten Bangkok. Je weet niet wat je ziet. Te veel om zo te vertellen. We fietsten over een van de belangrijkste markten voor alle eetgelegenheden van Bangkok. Hier wordt alles vers aangevoerd en voor je gedood als je het koopt. De kids riepen dat ze voorlopig geen vlees of vis meer hoefden, maar vanavond gewoon weer thaise kip gegeten. Het is wel spannend zo fietsen tussen het drukke verkeer en in de smog. In de Klong fietsten we over smalle betonnen paadjes op palen. De paden waren rond de 40 tot 50 cm breed. Daarnaast het moerasachtige gebied, met hier en daar een bouwvallig huisje, en soms wat meerdere huizen bij elkaar. Wat een troosteloos gezicht af en toe. Ik probeer wat foto's op de site te plaatsen.
Morgenvroeg vertrekken we voor onze volgende etappe naar het noorden. Eerst naar Ayutthaya en dan weer met de nachttrein door naar Chiang Mai.
Zo gauw we daar zijn weer een nieuw bericht.
groetjes van De Kleintjes

• 31 Juli 2007 - 17:05

Sandra:

wat een geweldig avontuur beleven jullie, anne is natuurlijk helemaal king met haar brevet. wat heeft zij toch een doorzettingsvermogen. wij zijn hier allemaal weer aan het werk.genieten van jullie prachtige verhaal
    liefs san en fam

• 31 Juli 2007 - 20:56

Chantal:

hallo allemaal, heej wat goed van anne zeg!!!!!Echt helemaal super!!Lijkt me erg mooi om tussen de vissen en de haaien te zwemmen. Hier gaat alles goed,weer aan het werk en we krijgen een beetje zomer de komende dagen!!!!
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar het het volgende verslag,
    Groetjes daar en een knuffel van Bart en Job.

• 01 Augustus 2007 - 06:55

Carla:

anne, chapeau!! wat ben jij een doorzetter. ook weer leuke foto's die ik ga sturen naar ma! blijf iedere keer kijken of er weer nieuws van jullie is. geniet van de verhalen van jullie Thailand avontuur. liefs henk en carla

• 01 Augustus 2007 - 09:42

Maria En Wim.:

Wat een mooie reis. Dat fototoestel is een vervelend onderdeel,maar ook dat hoort bij reizen zeggen ze.
    Nu allemaal je brevet.Toppie.
    Hier wordt het eindelijk beter weer.
    Goede reis verder en de groeten van maria en de rest.

• 01 Augustus 2007 - 20:30

Litjens:

Nou Anne, hardstikke goed hoor.
    Als je weer thuis bent kun je mij dus vertellen hoe het moet.
    Waarschijnlijk dit weekend mooi weer, dus eindelijk kunnen we een paar daagjens naar Vorden.
    Geniet er verder van jullie allemaal!
    Groetsels van de famielje

• 01 Augustus 2007 - 20:50

Els:

ook ik geniet van de verhalen net als de anderen en anne te gek dat je je brevet heb gehaald!!

• 01 Augustus 2007 - 22:44

Joanna:

lieverds heb jullie site eindelijk gevonden en alles gelezen gefeliciteerd padi familie:-) !!!Klinkt allemaal fantastisch wat ik lees en ik hoop dat jullie nog veel meer avonturen gaan beleven. Mensen ik kan niet wachten op alle foto's en live verslagen. Geniet!!! wij vertrekken overmorgen maar er is daar een internet café dus ik kan alles blijven volgen.
    Luv u allemaal en een dikke zoen,
    Joanna

• 02 Augustus 2007 - 00:07

Barbara:

aaah ja, dat fietsen en duiken lijkt me helemaal te gek.
    Zijn de Thai vriendelijk eigenlijk?
    Voor zover je dat kan zien achter de gebruikelijke toeristische glimlachjes?
    En dolfijnen??
    Werk nu af en toe boven dolfijnen en mag dan elke dag met ze spelen, balletje overgooien etc, heel leuk.
    maar dat is heel wat anders dan een wilde haai, of een clownsvis natuurlijk.
    niemand bang voor die dieren?
    Nou nog veel onbeschrijfelijk plezier met zn allen, Barbara

• 02 Augustus 2007 - 00:59

Peking Eend:

hallo
    Geweldig om het allemaal te volgen. En wat een fris en fruitige foto's weer. Zie op het moment weinig daglicht, voor mij nog de laatste loodjes voor de vakantie. Joost, niels vond helemaal geweldig dat je aan het duiken was.
    Veel plezier verder nog. Nog niets van Peking Express gehoord.
    liefs van ons